HOME - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 









ΑΡΘΡΟ


 

 

 

Νίκος Γ. Σύκας, Σύμβουλος Στρατηγικής & Επικοινωνίας

 

 

 Καινοτομία & Ελληνική Προεδρία
ΕΕ 2014


Κάθε κράτος-μέλος που προεδρεύει της ΕΕ για ένα συγκεκριμένο εξάμηνο, καταρτίζει το δικό του πλάνο επικοινωνίας και χορηγιών - ένα πολύ σημαντικό μέρος των προετοιμασιών της προεδρεύουσας χώρας. Το πρώτο εξάμηνο 2014 θα είναι και η σειρά της Ελλάδας. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζω μια καινοτομία η οποία πιστεύω θα βοηθούσε σημαντικά την Ελληνική Προεδρία της ΕΕ, δημιουργώντας συγχρόνως ένα σχέδιο-πρότυπο.
Η Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ παρέχει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα στην προεδρεύουσα χώρα να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες προβολής και προώθησης των επιχειρήσεων (εντός και εκτός συνόρων) μέσω των διαφόρων εργαλείων επικοινωνίας που έχει στη διάθεσή της, όπως είναι η ιστοσελίδα της Προεδρίας, οι χιλιάδες εκδηλώσεις και συναντήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Προεδρίας, οι διάφορες εκδόσεις, το δικαίωμα χρήσης του λογότυπου, τα ΜΜΕ κ.λπ. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό κάθε Προεδρίας ΕΕ είναι το πραγματικά τεράστιο και σημαντικό κοινό-στόχος στο οποίο απευθύνονται και φτάνουν τα μηνύματα της Προεδρίας (εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες αλλά και χιλιάδες "stakeholders" σε εθνικό και πανευρωπαϊκό / διεθνές επίπεδο). Ένα αξιοζήλευτο, μοναδικό θα έλεγα, κοινό-στόχο για οποιαδήποτε επιχείρηση ή οργανισμό. Εάν κοιτάξουμε μια Προεδρία ΕΕ με το φακό της διαφήμισης, ο διαθέσιμος "διαφημιστικός" χώρος και χρόνος εντός και εκτός συνόρων ανέρχεται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ. Ενδεικτικό του μεγέθους της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς (της δεξαμενής από την οποία η Ελληνική Προεδρία ΕΕ θα μπορούσε θεωρητικά να αντλήσει κονδύλια) το γεγονός ότι το σύνολο των διαφημιστικών δαπανών σε παγκόσμιο επίπεδο θα αυξηθεί από $442 δισ. το 2010, σε $578 δισ. το 2015 (σύμφωνα με διεθνείς μελέτες).
Εάν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι κατά κανόνα τα κράτη-μέλη αρχίζουν τις προετοιμασίες τους περίπου τρία χρόνια πριν την ανάληψη της Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για να προχωρήσει η Ελλάδα στην εκπόνηση ενός πλάνου επικοινωνίας και χορηγιών το οποίο θα αξιοποιεί τις πιο πάνω δυνατότητες και ευκαιρίες. Συγκεκριμένα, εισηγούμαι τον καταρτισμό ενός σχεδίου κινήτρων για χορηγούς που να καλύπτει τους πιο κάτω τομείς: 1.Έργα υποδομής ενόψει της Ελληνικής Προεδρίας ΕΕ. 2.Προϊόντα και υπηρεσίες για τις ανάγκες τις Προεδρίας. 3.Τέχνες και πολιτισμός. 4.Πράσινες πρωτοβουλίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 5.Τουριστική προβολή. 6.Ενίσχυση της σχέσης μεταξύ των επιχειρήσεων και των πανεπιστημίων της Ελλάδας. 7.Κοινωνική καινοτομία.
Πέραν των εργαλείων επικοινωνίας της Προεδρίας ΕΕ που αναφέρονται στη δεύτερη παράγραφο, τα ονόματα των χορηγών θα μπορούσαν να αναφέρονται και σε ειδικές πινακίδες στους διάφορους χώρους που σχετίζονται με τη διοργάνωση της Προεδρίας (έργα υποδομής, πολιτιστικές εκδηλώσεις, πράσινες πρωτοβουλίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης) αλλά και σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Ελλάδας, προσφέροντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο για τις επιχειρήσεις-χορηγούς. Όλες οι Προεδρίες ΕΕ εφαρμόζουν διάφορα σχέδια χορηγιών (αφορούν κυρίως προϊόντα / υπηρεσίες για τις ανάγκες της Προεδρίας). Όμως ποτέ δεν έχει εφαρμοστεί σχέδιο χορηγιών στη μορφή, έκταση και διάρκεια που προτείνεται στο παρόν άρθρο.
Το πιο πάνω μεγαλεπήβολο σχέδιο θα μπορούσε να έχει άμεση εφαρμογή καλύπτοντας την περίοδο 2012-2014. Μια δημιουργική ιδέα δεν αρκεί - η εφαρμογή της ιδέας είναι το παν. Μέσα από τη σωστή και έγκαιρη εφαρμογή ενός τέτοιου καινοτόμου σχεδίου, η Ελλάδα θα μπορούσε όχι απλά να οργανώσει μια πετυχημένη Ελληνική Προεδρία ΕΕ 2014 - το πολυδιάστατο, πολυεπίπεδο και μακρόπνοο αυτό σχέδιο θα αποτελούσε ένα νέο μοχλό ανάπτυξης που θα βοηθούσε τη χώρα να βγει από την κρίση σταδιακά μέσα στην επόμενη τριετία. Το κλειδί της ανάκαμψης είναι η καινοτομία και το δημιουργικό μάρκετινγκ.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εκπόνηση του πιο πάνω σχεδίου η έγκαιρη δημιουργία του λογότυπου της Ελληνικής Προεδρίας ΕΕ 2014. Η Ελλάδα έχει ήδη καθορίσει ορισμένες βασικές πολιτικές προτεραιότητες στο πλαίσιο των προετοιμασιών της για το σημαντικό αυτό γεγονός. Βασικός άξονας η ατζέντα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας υπό το φως των εξελίξεων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου.
Η πρότασή μου για λογότυπο της Ελληνικής Προεδρίας ΕΕ 2014 έχει κάπως έτσι: Εικαστικό - ένα κλαδί ελιάς με ώριμους καρπούς. Λεζάντα (αποτελεί μέρος του λογότυπου) - η επιστημονική ονομασία της ελιάς δηλ. "Olea europaea" (η ευρωπαϊκή ελιά). Τα δύο πρώτα γράμματα της λέξης "europaea", δηλαδή "eu" να ξεχωρίζουν εικαστικά ώστε να παραπέμπουν στα αρχικά της ΕΕ. Σύνθημα - στα ελληνικά "ο καρπός της ειρήνης" και στα αγγλικά "the fruits of peace". Επίσης, στην αναφορά eu2014.gr που θα απεικονίζεται στο λογότυπο, ο αριθμός "0" στο 2014 να συμβολίζεται από ένα καρπό ελιάς με ένα πολύ μικρό κλαδάκι.
Δημιουργικό σκεπτικό: 1.Η ελιά, χαρακτηριστικό της μεσογειακής βλάστησης, αποτελεί σύμβολο προόδου, ειρήνης και φιλίας των λαών. 2.Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική παράδοση, πατρίδα της ελιάς είναι η Αθήνα και η πρώτη ελιά φυτεύτηκε από την Αθηνά στην Ακρόπολη. 3.Η επιστημονική ονομασία της ελιάς Olea europaea (η ευρωπαϊκή ελιά) ταιριάζει απόλυτα με το θέμα (Προεδρία ΕΕ). 4.Το κεντρικό μήνυμα "ο καρπός της ειρήνης" / "the fruits of peace" αποτελεί μια πρωτότυπη ιδέα που εκφράζει μια διαχρονική αξία για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Η επιτυχία του πιο πάνω τριετούς σχεδίου καινοτομίας προϋποθέτει την ανακοίνωση και πλήρη ανάπτυξη του λογότυπου και του προγράμματος χορηγιών μέσα στο πρώτο τρίμηνο 2012, με στόχο η εφαρμογή του σχεδίου να καλύψει την περίοδο 2012-2014.
 

 



- ΙΩΣΗΦ ΙΩΣΗΦ, Πρέσβυς της Κύπρου στην Ελλάδα

- Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΡΑΣ, Επίτ. Πρόξενος της Βραζιλίας στην Ελλάδα

- VOLODYMYR SHKUROV, Ambassador of Ukraine to the Hellenic Republic
- MACIEJ KRYCH, Ambassador of the Republic of Poland

- ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΣΟΥΡΑΒΛΑ, Καθ. Φιλολογίας

- ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΧΟΜΕΝΚΟ, Διευθυντής Ρωσικού Πολιτιστικού και Επιστημονικού Κέντρου

- ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ, Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού

- ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ,  Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO
- TOM NORRING,  Ambassador of Denmark in Greece

- ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΡΑΣ, Ιατρός Πλαστικός Χειρουργός, Επίτιμος Πρόξενος της Βραζιλίας στην Ελλάδα

- Ε. ΚΟΖΑΚΟΥ-ΜΑΡΚΟΥΛΗ, Υπουργός Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας

- ΑΝΝΑ ΖΩΗΡΟΥ, Σύμβουλος ΛΑΟΣ σε θέματα Οικονομικών & Διεθνών Σχέσεων

- ΠΑΡΗ ΡΑΠΤΗ ΛΥΡΑ, Ιατρός Ενδοκρινολόγος - Διαβητολόγος

- ΠΕΤΡΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΣ,  Δημοσιογράφος, τραπεζικός συνάκτης

- ΝΙΚΟΣ Γ. ΣΥΚΑΣ, Σύμβουλος Στρατηγικής & Επικοινωνίας

- JΟRGE ALEJANDRO MASTROPIETRO, Ambassador of Argentina

- ΣΤΑΥΡΟΣ. ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗΣ, Υπουργός Εξωτερικών - Ομιλία στο ΥΠΕΞ στις 28/7/2011
- SVERRE STUB, Ambassador of Norway
- MEHDI HONARDOOST, Ambassador of Iran

- DRAGAN ZUPANJEVAC, Ambassador of Serbia

- VOLODYMYR SHKUROV, Ambassador of Ukraine

- ΕΝΩΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
-
STEPHEN G. MILLER, Επίτιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Berkley, Καλιφόρνια, ΗΠA

- ΝΤΕΪΒΙΝΤ  ΛΑΝΤΣΜΑΝ, Πρέσβυς της Μ. Βρετανίας στην Ελλάδα

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ, Εκδότης του περιοδικού "Politistiki Diplomatia"

- ΠΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ, Χρηματιστηριακός τεχνικός αναλυτής διευθυντής GSTA/ EKTA

- ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΛΝΤΕΡΙΔΗΣ
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ Εκδότης του περιοδικού 'Politistiki Diplomatia'
-
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΖΟΓΛΟΥ, CICA, M.S, B.A(Honours),  Σύμβουλος  Πληροφορικής και Συγγραφέας

- JOZSEF TOTH, Ambassador of Hungary 

- ΑΓΓΕΛΟΣ Ι. ΜΑΛΦΑΣ, Dottor.

- JAN VODERADSKY, Ambassador of Slovakia
- MANDISA DONA MARASHA, Ambassador of South Africa    

- ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα

- ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ, Δήμαρχος Βύρωνα
- MΕHDI HONARDOOST,  Αmbassador of Iran to Grecce

- ΧΑΪΔΕΥΤΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Σουηδίας

- VILI SHEFKI MINAROLLI, Αmbassador of Albania to Greece
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ, Εκδότης του περιοδικού 'Politistiki Diplomatia'
- SINE RIISAGER, The Danish Institute

- ΓΙΑΝΝΑ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ, Πρόεδρος
Special Olympics
- FIDEL CASTRO
-
ΚΩΣΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Γερμανικών Κοινοτήτων - Ταμίας ΣΑΕ

- ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, Αναλυτής, ΜΑ σε Διεθνείς Σχέσεις

- ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΠΑΤΖΗΣ, Πρόξενος της Γερμανίας στην Πάτρα

- ΜΑΡΙΝΑ ΔΟΥΛΑΜΗ, Επίτιμος Προξένος της Γαλλίας στην Αλεξανδρούπολη

- EUSEBI AYENSA, Instituto Cervantes de Atenas

- CAPOCCI, Προέδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου

- ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΟΠΠΑ, Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ

- ΕΥΔΟΞΙΑ ΠΑΝΤΑ, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Ελλήνων Βελγίου

- ΗΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Director of Cultural Affairs of the Hellenic American Union

- VALERIY TSYBUCKΗ, Ambassador of Ukraine to Greece

- HAKAN MALMQVIST, Ambassador of Sweden to Greece

AΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ, Προέδρος HELEXPO A.E.

- To άσβεστο 'ΟΧΙ' των Ελλήνων
- Ν.Δ.: Διάσπαση ή Εσωστρέφεια;

- ΠΟΛΥ ΒΛΑΧΟΥ, Διευθύντρια Πολιτιστικού Οργανισμού Ηλιούπολης
- ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ, Δήμαρχος Βύρωνα
- ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΥΡΜΟΥΡΗΣ, Καθηγητής ΔΠΘ

 

 

 

 
 

diplomatic.gr         web design & development YADES PUBLICATIONS by designer Antonis Vikelis