Πριν πεντέμισυ χρόνια, αναλαμβάνοντας τα
καθήκοντά μας, ως νέα τότε διοίκηση της HELEXPO, θέσαμε από την πρώτη
στιγμή ένα στοίχημα: την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του εθνικού
εκθεσιακού φορέα, τόσο ως προς τη ΔΕΘ, όσο και ως προς το σύνολο των
κλαδικών Εκθέσεων που διοργανώνει και τη συνακόλουθη ενίσχυση της
προοπτικής της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει πρωταγωνιστικό περιφερειακό
εκθεσιακό επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης και στον 21ο αιώνα..
Είχαμε και έχουμε την πείρα, τη γνώση και τη διάθεση να επιδιώξουμε την
ανάπτυξη του εθνικού εκθεσιακού φορέα σε νέες αγορές, σε νέους τομείς,
σε νέους ορίζοντες και να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα.
Με αυτό το "όραμα", αναπροσανατολίσαμε το οργανόγραμμα της εταιρείας
στις ανάγκες της αγοράς και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εταιρικής
διακυβέρνησης. Εφαρμόσαμε μία στρατηγική marketing προσανατολισμένη στις
αναδυόμενες αγορές της Κεντρικής, Ανατολικής & Ν.Α. Ευρώπης, της
Παρευξείνιας ζώνης, της Μέσης και Εγγύς Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.
Ανανεώσαμε και εμπλουτίσαμε το εκθεσιακό πρόγραμμα, αυξάνοντας σημαντικά
τον αριθμό των Εκθέσεων που διοργανώνουμε τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και
στην Αθήνα. Προσφέραμε νέες, σύγχρονες και καινοτόμες υπηρεσίες, που
μεγιστοποιούν τα οφέλη και την απόδοση της συμμετοχής των επιχειρήσεων
στις Εκθέσεις μας, όπως τα προγράμματα Expo Partenariat, η ηλεκτρονική
αγορά After Expo Market, το Helexpo Club, το Extra Promo Manual.
Παράλληλα, με στόχο την περαιτέρω στήριξη των επιχειρήσεων απέναντι στη
διεθνή οικονομική κρίση, από τη ΔΕΘ του 2009 και εφεξής, εφαρμόζουμε μία
νέα τιμολογιακή πολιτική, που μειώνει το συνολικό κόστος του εκθεσιακού
χώρου και της κατασκευής περιπτέρου και παρέχονται πλέον οι δυνατότητες
για χρηματοδότηση του εκθεσιακού χώρου κι εξόφληση μέχρι και σε 24
άτοκες δόσεις με χρήση πιστωτικής κάρτας, ανάλογα με την έκθεση της
HELEXPO.
Ταυτόχρονα, αναπτύξαμε σημαντική δραστηριότητα στον τομέα των ειδικών
εκδόσεων με περιοδικά (My Place, My Travel, My Building) και εφημερίδες
(Helexpo Today).
Οι αριθμοί αποδεικνύουν την ορθότητα του εγχειρήματος:
Συνολικά 3 νέες εκθέσεις το 2006, 8 νέες εκθέσεις το 2007 και 4 νέες
εκθέσεις το 2008 ανεβάζουν το μέσο όρο των εκθέσεων που διοργανώνει η
HELEXPO σήμερα σε 24 ετησίως, από 13 το 2004, πέντε τουλάχιστον από τις
οποίες φθάνουν ή και ξεπερνούν την ίδια τη ΔΕΘ. Υπολογίζεται ότι το
σύνολο των εκθετών σε όλες τις εκθέσεις της HELEXPO ξεπερνούν πλέον τους
8.000, ότι το σύνολο των επισκεπτών ξεπερνούν τους 1.600.000 ετησίως και
ότι το μερίδιό της στην Ελληνική Εκθεσιακή Αγορά αυξήθηκε από 11% το
2003 σε 16% το 2008.
Η HELEXPO απέκτησε μία θυγατρική εταιρεία εκθεσιακών κατασκευών και
εκθεσιακού μάρκετινγκ, τη HELEXPRO, σύμφωνα με τα πρότυπα των διεθνών
εκθεσιακών οργανισμών, η οποία από την πρώτη χρονιά λειτουργίας της το
2006 παρουσιάζει αξιοσημείωτο κύκλο εργασιών και κερδοφορίας
συμβάλλοντας τα μέγιστα στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ηelexpo.
Τα οικονομικά αποτελέσματα, επίσης, χάρη και στις άοκνες προσπάθειες του
ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, δεν άργησαν να εμφανιστούν. Ο κύκλος
εργασιών της HELEXPO από 18,1 εκατ.ευρώ το 2004 έφτασε το 2008 τα 26,1
εκατ.ευρώ για την εταιρεία και τα 33,6 εκατ.ευρώ για τον Όμιλό μας. Και
είναι άκρως σημαντικός, γιατί είναι ευθέως ανάλογος ενός υπερδεκαπλάσιου
κύκλου εργασιών σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής,
στηρίζοντας ουσιαστικά την τοπική και την εθνική οικονομία.
Η κερδοφορία μας διατηρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια της πενταετίας και
ανήλθε πέρυσι στα 2,6 εκατ. ευρώ, βάσει των διεθνών λογιστικών προτύπων,
για την εταιρεία και στα 3,7 εκατ.ευρώ για τον Όμιλο. Με τα κέρδη της η
HELEXPO επανεπενδύει και βελτιώνει ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες της,
ανοίγεται σε νέες αγορές για να φέρει στις εκθέσεις της αγοραστές από
την ευρύτερη περιοχή αλλά και απ' όλο τον κόσμο.
Σε αυτά τα πεντέμισυ χρόνια, εξάλλου, η HELEXPO επανενεγράφη ως μέλος
στις πιο σημαντικές Διεθνείς Ενώσεις και Οργανισμούς Εκθέσεων και
Συνεδρίων, πρωτοστάτησε στην ίδρυση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής
και Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης και ανέπτυξε δίκτυο συνεργατών σε 25
χώρες. Παράλληλα η Θεσσαλονίκη ξαναπέκτησε ζωντάνια στη διάρκεια όλων
των κλαδικών Εκθέσεων, χάρη και στο πλήθος νέων συνεδρίων και παράλληλων
εκδηλώσεων, που πλαισίωσαν τις Εκθέσεις της HELEXPO.
Περαιτέρω, στο Επιχειρησιακό Σχέδιο της επόμενης πενταετίας, το οποίο
εγκρίθηκε από τη Διϋπουργική Επιτροπή των ΔΕΚΟ της προηγούμενης
Κυβέρνησης, προβλέπονται σημαντικές προϋποθέσεις για την αναπτυξιακή
προοπτική της HELEXPO, όπως η άρση του δημόσιου χαρακτήρα της, η
διοργάνωση άλλων 11 νέων Εκθέσεων στην ερχόμενη πενταετία, η στρατηγική
συνεργασία με τον ΟΠΕ κ.α.
Το "κλειδί", όμως, για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΔΕΘ αλλά και όλων των
κλαδικών Εκθέσεων, που διοργανώνει ο εθνικός εκθεσιακός φορέας, όπως και
για την ίδια την HELEXPO A.E., αλλά και βασική προϋπόθεση για τη
διασφάλιση του πρωταγωνιστικού περιφερειακού εκθεσιακού ρόλου της
Θεσσαλονίκης στο νέο, έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των Βαλκανίων και
της Ν.Α. Ευρώπης, δεν είναι άλλο από την άμεση κατασκευή του νέου
Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Το σίγουρο είναι ότι η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ πρέπει να υλοποιηθεί όχι
απλά άμεσα, αλλά θα έπρεπε να είχε γίνει
"χθες". Ο σημερινός
πρωθυπουργός, κ. Γιώργος Παπανδρέου, ως γνωστόν προεκλογικά είχε
διαφοροποιηθεί με δηλώσεις του από το σχέδιο της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ
στη Σίνδο, που είχε επιλεγεί από την Επιτροπή των φορέων της πόλης, και
είχε δηλώσει ότι θα γίνει κάποια μελέτη από ειδικούς από το εξωτερικό.
Όποια διαδικασία και αν ακολουθηθεί τελικά, το βέβαιο είναι ότι το
συγκεκριμένο ζήτημα δεν σηκώνει καμία καθυστέρηση. Και εξίσου βέβαιο
είναι, επίσης, ότι οι πόροι υπάρχουν, αφού μόνο το ενοίκιο που αποδίδει
ετησίως η HELEXPO A.E. στη ΔΕΘ Α.Ε., δηλαδή στο Δημόσιο, μαζί με τα
ετήσια κέρδη της εταιρείας είναι αρκετά να χρηματοδοτήσουν πλήρως το
κόστος ανέγερσης του νέου Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου.