HOME - ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

 










ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ


Γιάννης Διαμαντίδης
Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

 

Αύξηση της Κρουαζιέρας κατά 20%

Αποκλειστική συνέντευξη στο Περιοδικό "Politistiki Diplomatia", τεύχος Ιουνίου 2011 και στο Ζαχαρία Γεωργούση

 

 

- Κύριε Υπουργέ, θα επιλέξω να ξεκινήσω... ανορθόδοξα την επικοινωνία μας, θέτοντας ευθέως το ερώτημα: Πότε βλέπετε εκλογές;
- Το είπε ο πρωθυπουργός, κύριε Γεωργούση. Στο τέλος της συνταγματικής λήξης της κυβερνητικής θητείας.

- Μετά τη διπλωματική σας απάντηση, επανέρχομαι στη... ρότα σας. Το τελευταίο διάστημα, έχετε επιδοθεί σε σειρά ταξιδιών για την επανάκαμψη επενδυτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα. Ειδικότερα, μετά το προ διμήνου ταξίδι σας στην Κίνα, διατηρείτε την ίδια αισιοδοξία για την ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων με τη χώρα μας;
- Ναι, γιατί θέσαμε υγιείς βάσεις ώστε η Κίνα να επενδύσει στην Ελλάδα με τρόπο που να συμφέρει όλες τις πλευρές. Επίσης πετύχαμε να διπλασιάσουμε το ποσό που θα διαθέσει η Κίνα στα ελληνόκτητα πλοία που κτίζονται στα Ναυπηγεία της Κίνας με τους καλύτερους χρηματοδοτικούς όρους και εάν χρειαστεί να τα ναυλώσει. Πιστεύω ότι μόλις αρχίσαμε με την Κίνα το κεφάλαιο που αφορά την οικονομική μας συνεργασία.

- Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος της προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία;
-
Με τις νέες πολιτικές που εφαρμόζουμε και καθιστώντας την ελληνική σημαία, όχι σημαία ευκαιρίας, αλλά ελκυστική διεθνώς. Μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα διαθέτει την πρώτη θέση στην παγκόσμια Ναυτιλία.

- Όσον αφορά στον τομέα της κρουαζιέρας, είχατε πει ότι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 4-5 μεγάλες εταιρείες για να υπογράψουν σύμβαση.  Εχουμε κάποια εξέλιξη;
- Πολύ σύντομα θα έχουμε. Στην Κρουαζιέρα δεν πρέπει να βιαζόμαστε. Είναι ένας κλάδος που θέλει πολύ καλή προετοιμασία, γίνεται προγραμματισμός ετών και στόχος μας είναι να αποτελέσουν τα λιμάνια μας "αφετηρία" της κρουαζιέρας. Είμαι αισιόδοξος ότι η πολιτική μας θα αποδώσει καρπούς. Ήδη φέτος θα έχουμε αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας κατά 20% περίπου.

- Την ίδια ώρα η ΝΔ υποστηρίζει ότι "δεν κουνιέται φύλλο". Τι απαντάτε;
- Η ΝΔ δείχνει αμετανόητη. Αφού βούλιαξε τη χώρα και την χρεοκόπησε, ασκεί και ανέξοδη κριτική. Τι έκανε όσα χρόνια κυβέρνησε η ΝΔ για παράδειγμα στην Κρουαζιέρα; Ένα ατελή, πολύ κακό νόμο του Κεφαλογιάννη τα αποτελέσματα του οποίου πληρώνει το ΝΑΤ, το κράτος και η εταιρεία. Υπήρξε Κρουαζιέρα; Όχι. Υπήρξε ακτοπλοΐα; Όχι. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει τουλάχιστον για τη ΝΔ. Ας κάνει επιτέλους και την αυτοκριτική της.

- Πότε θα διορθωθεί ο νόμος Κεφαλογιάννη για την κρατική επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια;
- Μετά το Πάσχα θα αντιμετωπισθεί συνολικά το πρόβλημα που δημιούργησε η ΝΔ και δεν τόλμησε να το λύσει.

- Έχετε πει ότι είναι η ώρα να γίνει ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Είναι εφικτό και από τι εξαρτάται;
- Πολύ σύντομα θα καταθέσω στη βουλή το νομοσχέδιο για το Cluster του Πειραιά. Γι' αυτό και αποφασίσαμε με την Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων, να ξεκινήσουμε με την υλοποίηση τριών μεγάλων έργων που θα δώσουν πνοή όχι μόνο στον Πειραιά αλλά στην οικονομική ζωή του τόπου. 1ον προχωράει η υλοποίηση του Συνεδριακού Κέντρου μέσα στο λιμάνι του Πειραιά 2ον η δημιουργία ενός ξενοδοχείου 5 "αστέρων" μέσα στην λιμενική ζώνη του Πειραιά και 3ον η επέκταση της νότιας πλευράς του λιμανιού του Πειραιά, με νέες υποδομές και νέους μόλους για την προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Πιστεύουμε ότι με τα μέτρα αυτά γίνετε η αρχή της υλοποίησης του μεγάλου προγράμματος που είχε εξαγγελθεί από τον ΟΛΠ και από την κυβέρνηση, είναι μέτρα αναπτυξιακά, θα δώσουν ζωντάνια και ανάπτυξη στην οικονομία μας και θα δώσουν και πολλές νέες θέσεις εργασίας.

- Προ μηνών παρουσιάστηκε το σχέδιο "Πολιτιστική Ακτή" αλλά υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, όπως από την πλευρά του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας. Τις συμμερίζεστε;
- Όχι, δεν τις συμμερίζομαι. Και γι αυτό έχω συζητήσει επανειλημμένα με την δημοτική αρχή και πιστεύω όλοι μαζί θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας δεν πρέπει να ανησυχεί γι αυτό. Τουναντίον θα έλεγα με το σχέδιο "Πολιτιστική Ακτή" θα αναβαθμιστεί.

- Η ΕΣΑΛ υπό την προεδρία σας αποφάσισε την υλοποίηση τριών μεγάλων έργων που θα δώσουν, όπως είπατε, πνοή όχι μόνο στον Πειραιά αλλά στην οικονομική ζωή του τόπου. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
- Κατ' αρχήν να διευκρινίσω ότι στην ΕΣΑΛ προεδρεύει ο Γ.Γ. του ΥΘΥΝΑΛ. Ξεκινήσαμε λοιπόν και σύντομα μέσα στη χρονιά θα έχουμε ορατά αποτελέσματα.

Κίνητρα για την Ναυτική Εκπαίδευση

- Γιατί κάποιος νέος να επιλέξει το επάγγελμα του ναυτικού; Ποια τα κίνητρα για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα; Δηλώσατε από τη Ναυτιλιακή Λέσχη ότι σύντομα θα καταθέσετε πρόταση για τη ναυτική εκπαίδευση... -
- Ναι σύντομα θα είμαστε σε θέση να καταθέσουμε μια συνολική πρόταση για αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Διότι το ναυτικό Επάγγελμα και οι Ναυτιλιακές σπουδές γενικότερα θα πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζουν σε μια Ναυτική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα. Σε θέματα όμως, όπως η εκπαίδευση, οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές.

-  Πότε θα αρθεί η πολιτική επιστράτευση των ναυτικών, κύριε υπουργέ;
- Όταν θα εκλείψουν οι λόγοι που την κατέστησαν αναγκαία. Και αυτό δεν αφορά το Υπουργείο.

- Τι γίνεται με τις πιστώσεις για τις άγονες γραμμές;
-
Το θέμα θα αντιμετωπιστεί συνολικά στα πλαίσια των θαλάσσιων μεταφορών. Οι κάτοικοι των νησιών έχουν ζητήσει τη μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Από την άλλη οι ακτοπλόοι που καταγράφουν ζημιές, ζητούν κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων.

- Εχετε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ενίσχυσή τους... Τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση;
- Αυτό θα γίνει. Μελετάμε όλες τις παραμέτρους και σύντομα θα είμαι σε θέση να κάνω τις σχετικές ανακοινώσεις. Γιατί, στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, θέλουμε φτηνά εισιτήρια. Θα πρέπει όμως να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι η όποια μείωση των εισιτηρίων από τις υπέρ τρίτων κρατήσεις θα πάει προς όφελος του επιβάτη, του πολίτη, του νησιώτη.

- Γιος του αείμνηστου βουλευτή Δημήτρη Διαμαντίδη. Τι διδαχθήκατε από τον πατέρα σας; Τι θυμάστε από την κοινοβουλευτική του δράση;
- Ήθος, αγάπη για την δημοκρατία και την προκοπή του τόπου, οικογενειακή γαλήνη και ευτυχία και να έχουμε την πατρίδα μας, βαθιά στην καρδιά μας. Όλοι οι αγώνες του πατέρα μου, μέσα και έξω από τη βουλή - πρόσφυγας της Μικράς Ασίας μην ξεχνάμε - ήταν για την προκοπή του τόπου μας. Γι αυτό και τον τίμησε τόσο όσο ζούσε όσο και μετά το θάνατο του, όλη η Β' Πειραιά. Χωρίς διακρίσεις.

- Ο λαός της Β' Πειραιά σάς εκλέγει ανελλιπώς από το 1989 βουλευτή του, και όχι τυχαία, ενώ πριν από μερικούς μήνες ο πρωθυπουργός σάς εμπιστεύτηκε το τιμόνι του νεοσύστατου Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Τι σηματοδοτεί για τον Πειραιά και τους γύρω δήμους η παρουσία σας στο ΥΘΥΝΑΛ;
-
Ο λαός, η Β' Πειραιά γνωρίζει καλά την οικογένεια μας, τους δικούς μου αγώνες γι αυτό και με τιμά με την εμπιστοσύνη και την ψήφο του και τον ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Γιατί γνωρίζει ότι αγωνίζομαι για αυτούς, από κάθε μετερίζι και πόστο. Τώρα, ο πρωθυπουργός μας Γιώργος Παπανδρέου μου εμπιστεύτηκε ένα υπερ-υπουργείο αφού εκτός από την Ναυτιλία, την Νησιωτική Πολιτική έχουμε και την "γεωργία της θάλασσας", δηλαδή την Αλιεία. Και όχι μόνο. Το ΥΘΥΝΑΛ είναι ένα πολύ δυναμικό αναπτυξιακό υπουργείο με διεθνείς παρεμβάσεις και πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη της πατρίδας μας. Να βγούμε δυνατοί από την οικονομική κρίση. Η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο μου, επιβραβεύει όλη την Β' Πειραιά, όλο τον Πειραιά. Και προφανώς αυτό έχει την αυτονόητη σημασία του.

- Έχετε αναδείξει όλα αυτά τα χρόνια, ως βουλευτής, σημαντικά προβλήματα της Β' Πειραιά. Ποιες ήταν οι πιο σημαντικές σας παρεμβάσεις αυτά τα 22 χρόνια;
- Δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω "κάτι" γιατί θα αδικήσω τα 22 χρόνια των αγώνων μου σε κάθε τομέα. Απλά θα ήθελα να πω ότι οι προσπάθειες μου, μέρα και νύχτα, είναι να είμαι δίπλα σε όποιον με έχει ανάγκη και να προωθώ την δημοκρατία και την ανάπτυξη του τόπου. Να συμβάλλω κι εγώ προς αυτή την κατεύθυνση.

- Τώρα, ως υπουργός, συμβάλατε στην έγκριση της καταβολής αντισταθμιστικών στον δήμο του Περάματος για την παρουσία των δεξαμενών καυσίμων στην πόλη. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχετε έγνοια για την εκλογική σας περιφέρεια για να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί...
- Αυτό ακριβώς που λέτε. Θέλω η Β' Πειραιά, μια περιοχή με πολλά προβλήματα, να βρει τη σύγχρονη θέση που της αξίζει. Να αναπτυχθεί και να γίνει το "στολίδι" της Αττικής. Και προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύω και θα δουλέψω. Γι αυτό και ενεργοποίησα το Ειδικό Συντονιστικό Αναπτυξιακό Όργανο του Πειραιά (ΕΣΑΟΠ) στο οποίο προεδρεύω για να εξελιχθεί η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε πόλο οικονομικής και εν γένει ανάπτυξης, προσέλκυσης επενδύσεων, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, αστικής ανάπλασης και δημιουργίας. Ο Δήμος Περάματος είναι ενας δήμος με συσωρευμένα προβλήματα επί πολλές δεκαετίες και είναι τώρα ευκαιρία να του αποδοθούν αυτά που πρέπει για τις δεξαμενές που υπάρχουν εκεί και επιβαρύνουν το περιβάλλον.

- Ποιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα;
- Να είμαι χρήσιμος στον τόπο μου και ήσυχος με τη συνείδηση μου. 

 

- ARYE MEKEL, Πρέσβυς του Ισραήλ στην Ελλάδα
- ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

- ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ, Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

- BANTALI ANTAR, President of the Arab-Greek Chamber in Greece
- Μητροπολίτης Αγχιάλου, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, Press and Communication Consultant, Cervantes Institute

- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ, Εκδότης της "YADES Group"
- Dr. MICHAEL LINHART, Ambassador of Austria in Greece
- X. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Επίτ. Πρόξενος της Ιταλίας στην Κορινθία και Αργολίδα

- SΑΜΙR AΒΟU GΗΑΖΑLΕΗ, Ambassador of Palestine

- ANTENOR BOGEA, Ministro Conceleiro of the Brazilian Embassy in Greece

- ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΟΠΠΑ, Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ
- ALI YAHYA, Πρέσβης του Ισραήλ
- DILLIP SINHA Πρέσβης της Ινδίας
- HANA MOTTLOVA Πρέσβης της Τσεχίας
- ΡΟΔΗ ΚΡΑΤΣΑ Ευρωβουλευτής Ν.Δ
- Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

 

 

 

diplomatic.gr         web design & development YADES PUBLICATIONS by designer Antonis Vikelis